nature-kontakt-hedaer.jpg

Frågor och info att använda i samtal

 

Nedan har ni några stödpunkter i samtal med kund/prospekt, ta hjälp av nedanstående text men formulera er på ett sätt som känns bekvämt för er. Att ni är bekväma i hur ni uttrycker er är viktigast. Vi vill inte att det ska låta inövat när vi pratar med folk.

  • Hur kan vi hjälpa till?
  • Vilken typ av försäkringar behöver ni hjälp med, gäller det liv eller sakförsäkringar? Eller både och?
  • Exempel på försäkringar inom LIV, pensionsförsäkring, livförsäkring, sjukförsäkring, sjukvårdsförsäkring m.m
  • Exempel på försäkringar inom SAK, Företagsförsäkring, Ansvarsförsäkring, fastighetsförsäkring, fordonsförsäkring m.m


Varför skall de lämna de uppgifter vi ber om?

  • Vi ber om e-postadress för att kunna komma i kontakt med dem om de inte svarar i telefon.
  • Vi ber om personnummer för att kunna se om de är eller har varit kunder.
  • Vi ber om orgnummer för att kunna ge dem bästa möjliga service när vi återkommer. Vi har en rad specialister inom olika områden och om vi vet vad bolaget gör för något kan vi på förhand bedöma vem som är mest lämpad att hjälpa dem.
  • Vi ber att få återkomma för att vi skall kunna ge dem bästa möjliga service genom att vi innan vi återkopplar till dem kan se vem som är mest lämpad att hjälpa dem. Vi har väldigt många specialister i vår organisation och dessa är inte alltid tillgängliga och kan därför inte ta emot direktkopplingar.


 

På gång i koncernen

Events:

Frågor rörande event hänvisas till Lina Rolke, event@soderbergpartners.se

Kampanjer: 

Bra att veta:



 

Fyll i formuläret